De eerste stap

Je hebt van die momenten in je leven waar je zomaar JA tegen zegt.
Ja zeggen, is in dit geval doelbewust kiezen voor een toekomstbeeld.
En laat mij dat nu afgelopen week gebeuren.
In verband met het niet kunnen verkrijgen van een dure huurwoning, heb ik gekozen voor een koopwoning.
En ………………ik heb gisteren het voorlopig koopcontract getekend, is dat even feest?
Raar maar waar, ik word weer een Beverwijker.
Woon over een paar maanden een straatje verwijderd van de

image

Deze straat is naar een van mijn Hulkse voorvaderen genoemd, heette eerst ‘Jan Al zijn weg’ en is verbasterd naar de huidige naam.
Ik kom in een soort hof te wonen met aan het einde een voetpad, wat leid naar de overbekende en beroemde Breestraat van Beverwijk.
De Hobbesteeg, waar nogal wat jeugdherinneringen van mij liggen omdat mijn lagere school er stond.
Maar die is gelukkig afgebroken, want wat had ik een gloeiende, gloeiende hekel aan dat ding.
Niks geleerd daar!
Rekenen kon ik al en schrijven nog steeds niet.
Misschien ga ik het er nu echt leren?
In alle eenzaamheid, daarbij geholpen worden door de depressies, want daar schijn je een echt goede schrijver van te worden, zo heb ik vernomen.
🎵Een eigen huis, een plek onder de zon.🎵
🎵En naar de markt voor een moot gebakken vis.🎵
Oh jee, dat rijmt niet maar het smaakt allebei heel goed.

31 thoughts on “De eerste stap

  1. Een schrijver is een persoon die zijn gevoelens en fantasieΓ«n toevertrouwd aan het papier of scherm, een journalist is een persoon die de wereld wil laten weten wat er speelt in de wereld van mensheid.

    Wie in welke categorie valt qua schrijverskunst is aan de persoon zelf.
    In dit geval is dit een mooie bloq waar het niet gaat om correcte schrijfwijze maar om een voorstelling van een beleving, een beslissing in t leven van vooruitgang welke een terugblik gaf naar het verleden, maar met een zwier van de pen een stap in de toekomst.

    Gefeliciteerd

  2. Ook hier nog maar even ‘ van harte gefeliciteerd ‘ !!
    Wat een heerlijk vooruitzicht…. binnenkort verhuizen en dan het stekkie helemaal naar je zin maken! Ik kom kijken πŸ˜‰ -x-

  3. Nee dat meen je niet he….hahaha.. De straatnaam! !! Op je lijf geschreven dus.
    Lieve JAN.,ALS ik ooit in de buurt kom , laat ik het je weten πŸ™‚ Zet je dan een feestelijk bakkie?

  4. Bijzonder. Ik hoop dat je huis doorgaat. En wat bijzonder dat er een straat hebt die naar je voorvaderen is vernoemd. Wij hebben een plantsoen. Van onszelf. Cadeautje van collega die op de luchthaven de verkeersborden regelt en wij het stuk snippergroen naast ons huis hadden gekocht πŸ™‚

Geef een reactie

