IKEA?

Het gevolg van een nieuwe woning en een verdeling van goederen vanwege de scheiding, zorgde ervoor dat ik op jacht moet naar nieuwe spullen.
Dus vandaag naar een van de voor mij meest gehate winkel geweest, IKEA.

image

Nou, eerst maar wat eten tussen de medelanders.

image

Daarna op kasten jacht.
Waarbij ik er al snel achter kwam dat het goedkope eten werd gecompenseerd met de dure kasten.
Prijs kast € 500
Prijs legplanken  € 25 / stuk
Prijs scharnieren  € 10 / stuk
Prijs verlichting  € 130
Prijs kast accessoires  € 250
Ik stond perplex dat men niet eens de schroefjes doorberekende.
Gelukkig zag ik ook kasten van een soort plastic tentdoek met een rits voor maar € 70
Later bij Kwantumhallen een betere kwaliteit met canvasdoek gezien voor € 20
Zodoende ging ik er niet verder met shoppen maar wat veel leuker was, om de hebberige blikken in de ogen van het winkelende publiek te bestuderen.
En…………….. mijn favo plek aldaar.

image

Het grote probleem met die winkel is, dat je er het hele pand door moet lopen om uiteindelijk de uitgang te bereiken.
Gelukkig kwam ik onderweg nog wat Hulken gereedschap tegen.

image

Super groot!
Ongeveer een kilometer verder gekomen, kwam ik op mijn favoriete afdeling.
Schijn een lichie op mij?

image

image

Wat een leukerds hè?
Die onderste kun je open en dicht trekken.
Nou, dat heb ik wel 15 keer gedaan.
Als ik eindelijk de draaideur passeer, beloof ik mijzelf nooit meer in dat gebouw weer te keren.
Loeiduur, slechte kwaliteit en je moet ook nog eens thuis zelf alles in elkaar zetten.
IKEA?
Helaas, voor mij, IKENEE.

19 thoughts on “IKEA?

  1. Haha ja ik ben er een paar keer geweest in mijn leven maar vond het wel leuk hoor om te snuffelen moet ik zeggen. En in elkaar zetten valt wel mee hoor. Gewoon de instructies volgens komt alles goed. Succes met je verdere zoektocht naar meubels. Ga eens in de kringloop kijken kant en klaar in elkaar en soms prachtige dingen nog.

  2. Sommige mensen zijn zelfs lid van de Ikea-familie geworden. Ik ben blij dat ik daar niet bij hoor!
    Dan liever een Hulkenmens 🙂
    Succes met inkopen van je nieuwe inboedel.
    lieve groet

  3. Een dramawinkel… ik kom er wel eens een heel enkel keertje, maar dan heb ik dus ook echt iets gezien wat me wel wat lijkt. De nachtkastjes komen er vandaan en de ladenkast en dat is het… brrr ik word er nu alweer allergisch van! L.eenbakker HULK, is een leuke winkel, ook betaalbaar. Alleen, ja ook alles zelf in elkaar zetten… En weet je wat helpt dan? Zorgen dat je even denkt als een vrouw, dus eerst de gebruiksaanwijzing erbij pakken en dan pas beginnen… Niet zoals een man meestal doet, beginnen zonder te lezen want dan mislukt het nog wel eens hoor..
    Succes met de inrichting! Komt vast goed! 🙂

  4. Mijn idee….. ik kom er ook hoogstzelden….. en als ik er al kom dan omdat ik onderweg ben en daar koffie wil drinken want het is daar lekkerder dan bij de meeste benzinepompen….

    Heb je op Marktplaats gekeken??

    • Nee, nog niet
      Ik heb alle tijd
      Er blijft een vaste kast op de grote slaapkamer staan
      Verder zoek ik nog naar een sportkleding kast.
      En nog wat decoratie
      Misschien eens bij Geesje neuzen 😁

  5. Hier in huis nogal wat spullen van Ikea. Vooral de slaapkamers van de meiden bestaan grotendeels uit meubels die daar vandaan komen. En ook wel wat accessoires her en der. Vind het best meevallen met de prijzen trouwens.

  6. Kom je viaviavia..viavia op een nieuwe blog terecht kraken ze ikea af. Wat is dat nou! Nee serieus het is een apart iets. Mn huis staat er vol mee. Zelfs de dingen die ik 2ehands kocht en kreeg (bed) komen er vandaan. Ikea is een kwestie van goed opletten er zijn verschillende systeemkasten, die zijn prijzig omdat je die zelf samenstelt. Neem je een kant en klare kast dan is die prijs alweer een stuk beter.

Geef een reactie

