Stront alarm

Veel mensen vragen zich af waar de Hulk zich tegenwoordig bevind, nu het oude huis is overgedragen en het nieuwe nog niet kan worden bewoond.
Het antwoord daarop is, dat ik tijdelijk in een kosthuis woon.
Op zich heel erg best te doen, rustige omgeving, geweldig lekker te eten, slapen doe ik er weinig vanwege het aanhoudende liefdesverdriet maar voor de rest alles goed.
Nou ja, alles?

image

Hij dus!
Die woont hier ook.
Al 14 jaar.
Een ding heb ik in mijn leven geleerd, Hulken en honden gaan niet samen.
Toen ik nog in de kinderwagen lag, blaften zij al vreselijk tegen mij en dat is nooit veranderd.
Over de bijt incidenten heb ik het maar niet, we houden het leuk.
Dit beest heeft zelfs een naam, niet door zijn ouders bedacht, neen, door mensen?
Tom, noemen ze hem.
En dat is maar goed ook, want omdat hij door ouderdom niet goed meer kan zien, sjokt hij bij het uitlaten op zijn tomtom langs alle stoepranden en struikgewassen.
Wat hij ook kan?

image

Geloof het of niet, bramen plukken.
En enkel die rijp zijn.
Maar weet je wat hij nog veel beter kan?
Hopen!
Het liefst ’s nachts in de huiskamer.
Vaak ruik ik het wel als ik beneden kom en met mijn neus dichtgeknepen brul ik dan keihard, “STRONT ALARM!”
Echter, soms ruikt het gewoon naar hond en stap ik niets vermoedend door de huiskamer, totdat ik iets voel glibberen onder mijn voet en vervolgens  iets langzaam tussen mijn tenen omhoog voel krullen.
Gloeiende, GLOEIENDE!

15 thoughts on “Stront alarm

  1. Een lieve oude lobbes die gewoon moeite heeft met nieuwe tijdelijke “baasjes” maar ja, dat is toch niet de “hoop” uit geloof, hoop en liefde! Ik “geloof” dat jij die “hoop” met “liefde” laat varen!
    Maar stiekem ze ik het toch voor en helaas, dan istie er, die grote grijns van oor tot oor.!

  2. Haha, ben ik net thuis en val ik hier dus meteen met mijn neus in de ……..
    Ach gatverdegatver, dat laatste meen je dus niet echt hè… Overdrijven is ook een vak ja…
    Hij zal zijn tijd uit moeten dienen, maar 14 is best al oud voor een Golden.
    Afwachten, maar let op, je gaat die strontlucht nog missen als hij er niet meer zou zijn… ;-).
    Sterkte hè!

  3. Voor degenen die vermoeden dat het laatste niet waar is, bekijk goed de schutkleur van de vloer waarin ik in het halfdonker overheen loop.

  4. Ahhh gossss ’t arme dier…. je waard heeft het slim aangepakt met de keus van de vloer.
    Wens je schone voeten 😉 Enne met honden omgaan is te leren hoor 😉

  5. O zo herkenbaar, ooit een logé gehad met baas. Lijkt sprekend en precies hetzelfde probleem. Zo zielig. Na een paar weken afscheid genomen. Is gewoon zielig.

Geef een reactie

