Bidden

Ik kom zojuist uit de kerk.
Daar ga ik vaak heen om te bidden.
Hoewel ik natuurlijk een loeisterke Hulk ben, is bij mij het gevoel duidelijk aanwezig dat ik bij vele problemen machteloos sta.
En daar bid ik dan voor.
Want wat kan ik bijvoorbeeld doen aan het vluchtelingen probleem?
En dan zie ik op de televisie zo’n kindje door de modder strompelen in de kou en regen.
“Mijn God!”
Ja, ja, ik heb geschonken.
Maar dat voelt niet goed.
Ik bid dan voor een snelle oplossing voor dat probleem, zeker op politiek gebied in ons rijke land.
En ik heb gebeden voor wat mij altijd zo nauw aan het Hulkenhart ligt.
De verschrikkingen van de kindermishandeling.
Niet alleen voor de slachtoffers maar ook voor de daders.
En ik heb dit keer ook gebeden voor hen die liefdesverdriet ervaren.
Dat hun pijn snel verlicht moge worden?

16 thoughts on “Bidden

  1. Ja toen ik net alleen was lag ik ook iedere avond in bed voor ik ging slapen te bidden terwijl ik eigenlijk niet wist wie dat moest horen. maar het gaf me rust. Nu is zelf wat meer rust heb gevonden is dat helemaal over eigenlijk.

  2. Bidden is hier ook heel normaal maar zal nooit de verpleger vergeten die me kwam halen voor een operatie en ik zei: ik heb net nog even een schietgebedje gedaan.
    Zijn antwoord was: een schietgebed in nood helpt geen kloot.
    Ik moest er hard om lachen. Maar ik kwam glansrijk door de operatie dus het heeft wel geholpen hoor!

Geef een reactie

