De gescheiden man

Om op een beetje normale manier door het leven te gaan, wroet de gescheiden man heel wat aan.
“Je eet toch wel goed”, vraagt een ieder die met mij begaan is?
“Natuurlijk”, probeer ik hen gerust te stellen, “altijd een 3 gangen menu”.
Voorgerecht, roze koeken, hoofdgerecht, speculaasbrokken, nagerecht,  Engelse drop”, repliceer ik hen.
Terwijl ik in real life het natuurlijk heel anders doe.
Ik verslind kroppen sla, bergen broccoli en doe ook uitjes op mijn hotdogs. 
Ondanks dat, dien ik zeker naar bezorgde familieleden, lees zusters, rekenschap af te leggen dmv foto’s van de bereidde gerechten te sturen via WhatsApp.
Tja, en dan moet ik zo af en toe met de Hulkenbillen bloot.
Onlangs een foto met 6 gebakken eieren op brood doorgestuurd.
Niet dat ik er moeite mee heb omdat te verzwelgen, neen, driewerf neen, het lag enkel aan een verkeerd inkoopbeleid.
Alsjeblieft niet verder vertellen maar ik had er per ongeluk 30 stuks ingekocht.
En die moeten toch een keer op, want anders heb je kans dat er kuikens in je koelkast rond gaan rennen.
En ik beken, er gaat meer verkeerd!
Vroeger, thuis, hoefde ik maar een lade open te trekken en het juiste gereedschap lag voorhanden.
Tegenwoordig?
Verschrikkelijk gewoon!
Onlangs maakte ik boerenkool, totdat ik aan het stampen toegekomen was.
Zo’n ding bezat ik niet, dus op een Hulkenholletje naar de winkels die allemaal net gesloten waren.
Gloeiende, gloeiende!
Hulp ingeroepen op Twitter en antwoord gekregen van Twitter Queen Angelique,
“Hulk, gebruik een vork”. Dat werkte!
Later wel een stamper gekocht en ook een blikopener omdat het een bende werd toen ik dat met hamer en beitel probeerde.
Vandaag at ik rode biet.
Aardappelen gekookt, bieten geschild en ik wilde een rasp pakken die ik helaas niet in mijn bezit had.
Lichtelijk panisch vond ik toch een ander stuk gereedschap waarvan ik dacht dat het daarmee wel moest lukken.
Ik grijnsde van oor tot oor vanwege mijn slimheid.
Legde een biet op een snijplank en sloeg onverbiddelijk toe met de stamper.
Nu had de biet daar andere ideeΓ«n over of wilde niet vermoord worden, dus deed het een wanhopige ontsnappingspoging om onder de stamper uit te glissen en schoot met een noodgang richting het nieuwe stoffen bankstel, wat hij op een haar na mistte en kwam tot stilstand tegen het tv meubel.
Ik heb hem met een dweil achtervolgd en tot de orde geroepen.
Daarna deed ik de bieten in een pan en stampte ze allemaal aan gruzelementen.
WHO NEEDS A RASP?
Nou, alles gekookt en opgewarmd kwam de gescheiden man uiteindelijk weer aan zijn ‘gezonde maaltijd’ toe.
Sssst, mijn zusters lezen hier tegenwoordig ook mee!
Dus. . . . .

image

22 thoughts on “De gescheiden man

  1. Jij kan wel op de Huishoudbeurs gaan staan met je handige tips. Over aandacht hoef je je dan geen zorgen te maken πŸ˜‰ Maar jou kennende heb je liever andere aandacht. Geef die aardappels en andere groenten maar van katoen!
    Liefs Kakel

  2. Creatieve oplossingen heb je. Ik hou ervan! Gelukkig dat de biet je bankstel niet geraakt hebt want daar had geen rasp of stamper tegenop gekund om de vlek te verwijderen….

  3. Hahahaha, Bieten kun je ook in blokjes snijden NA het koken en met een mixer kom je ook heel ver! Maar ik ken genoeg mannen die niet kunnen/willen koken en het aan de Chinees of Italiaan over laten. Mijn respect.. Ik zie het Eisso nog niet doen. En ja.. twee ballen gehakt, je bent Hulk of niet.
    Alvast smakelijk eten!
    Liefs,
    Alie

  4. Tjonge jonge, ik zie het allemaal voor me gebeuren hoor, die biet is wel eng, dat die zomaar een eigen leven wil gaan leiden… Goed in toom houden hoor als dat eten. En goed voor jezelf zorgen! En ach.. langzamerhand heb je straks alle benodigde spullen in huis..
    Succes en eet smakelijk vanavond!

  5. Nou Hulk, al deze tips steek je maar mooi weer in je zak. Troost je, Plato is momenteel aan het koken in de woonkamer omdat de helft van het huis wordt gerenoveerd door de woningbouwvereniging. Rommelen op een tweepits elektrisch dingetje en maar hopen dat je de juiste spullen hebt verzameld en niet ergens in een doos in de schuur hebt gelegd waar je het niet zo snel meer kan terugvinden.
    Ha, een rasp ligt er ook bij. Dus ik ben net effe slimmer dan jij. Whahahahaha…. maar ja, waar is die verdomde blikopener nou weer…. zie je… dat soort dingen.
    Hulk ik leef met je mee.

Geef een reactie

