De ballen

Wat?
Knijpt die Hulk er nu alweer stiekem van tussen?
Nee, echt niet hoor!
Mijn goede voornemen was dit jaar alles proberen iets een positieve kant te geven.
Dus nu ik weer door de ramen kan kijken, die ik afgelopen week (voor het eerst van mijn leven) heb gewassen, lig ik hier constant dubbel van de lach.
Bovendien krijg ik hier een gratis cursus liplezen.
Goed, u snapt er geen moer van dus ik leg het uit.
Ik woon in een zijstraat van de grootste winkelstraat te Beverwijk.
De straat of eigenlijk steeg, zoals hij heet en waar ik vroeger nog op de lagere school heb gezeten, is autoluw en dat bevalt mij uitstekend.
Echter,Β er is veel voetgangers verkeer vanwege de winkelstraat, dus voel ik mijzelf bijna op een terras wonen.
Er zwaaien veel mensen naar mij, mogelijk komt dat door mijn vriendelijk uiterlijk maar het kan ook een komen doordat ik naar hen toe zwaai.
Al met Al, (whats in a name?) een gezellige boel hier.
Nu de clou!
Dit is de dader.

image

Ja, ja, ik weet wat u wilt zeggen, dat is precies hetzelfde als de voorbijgangers hier, waardoor ik heb leren liplezen.
“Die heeft nog de kerstboom staan!?”
Zo’n typisch oud meutel vrouwtje met rollator blijft altijd even hoofdschuddend stilstaan, om dit gegeven aan haar dove man kenbaar te maken.
En zovele anderen doen dat ook, tot grote vreugde van de Hulk.
Vanmorgen schrok ik echter van mijn boom.
In plaats van de naalden waren er 2 ballen uit de boom gevallen.
Werkelijk geen idee hoe?
Misschien een stille hint?

37 thoughts on “De ballen

  1. Dit keer wel hele ballen? Mijn zwager had de boom tot april laten staan om vervolgens kaleboomfeestdag te vieren (dat was op de dag toen de laatste naald viel). De mensen moeten toch wat te kletsen hebben? Wel een lief boompje hoor!
    Liefs,
    Alie

    • Ja, ik vind het ook een schattig boompje.
      Met pot, ballen, slingers en verlichting € 2,50 bij de kringloop.
      En nog nooit zoveel plezier van een boom beleefd.

  2. Hihihi ja, ’t wordt wel zo stilaan tijd om hem af te breken. Meestal doe ik dat de dag nadat de drie koningen zijn langsgeweest πŸ™‚ maar het bezorgd wel gesprekstof zo πŸ™‚

  3. Haha, geweldig logje! Ik zie je al zitten lachen naar al die vriendelijke mensen, kan niet anders dat ze terug lachen. Haha een uitdeuker nodig lees ik hierboven, hilarische reacties van Riet!
    Geniet nog maar lekker van je boompje hoor, laat iedereen maar kletsen… πŸ˜‰

    • Denk je?
      Er zijn al genoeg files in Nederland, toch?
      Ach, misschien doe ik het wel.
      Zie de HHH? DE publiekstrekker van Beverwijk.
      Gloeiende, gloeiende, het zou wat zijn?

      • Laat het publiek maar oordelen misschien lopen ze allemaal een straatje om, is het meteen lekker rustig.

  4. O, maar dan woon jij heel erg gezellig. Ik heb mijn trouwjurk ooit in een zijstraat van de Breestraat gekocht. En die Italiaan? Zit je daar ook dichtbij? Bestaat dat restaurantje eigenlijk nog? Heerlijke mosseltjes uit de oven hadden ze daar.
    Het wordt tijd voor een paashaas Hulk, of een paar kale takken met eieren eraan.

  5. Ik zou die boom gewoon negeren en hem laten staan tot ie zijn protesten opgeeft. Want wie is er nu de baas? Hulk of Hulst, Karakterman of Kerstboom, Het kranige AL of een linke bal.
    Ik zou altijd voor de eerste kiezen.

Geef een reactie

