Signaturen

Ze hangen, de signaturen, naar idee van mijzelf, omdat ik verleden jaar zo ontzettend veel handtekeningen heb moeten zetten, als gevolg van één beslissing.
Geschilderd door mijn jongste dochter, waardoor het voor mij ontroerende mooie schilderijen zijn geworden.
Wat een gigantische emotie ligt daarin.
De kleuren symboliseren een doelstelling.
Zwart, het inktzwarte jaar.
Rood, het lijden.
Blauw, de toekomst.
Hoewel ik de schilderijen nog vaak zal bekijken, zie ik niet meer om naar die tijd.
Wat gebeurd is, valt niet meer terug te draaien.
Bovendien, heb ik vergeven.
Nee, vergeten doe ik zo’n zwaar jaar niet maar in de vergeving vind ik mijn heil, mijn rust.
En ik verlang naar blauw.

image

34 thoughts on “Signaturen

  1. Later (de toekomst) is allang begonnen, lieve Hulk! Jij hebt zo’n creatieve geest. Dat blijkt wel weer uit je mooie handtekening en het idee om er een drieluik van te laten maken. Zo heb je iets negatiefs weer in iets moois omgezet. Hulde aan Hartelijke Hot Hulk.
    Dikke pakkerd

      • Wat fijn dat je er zo’n goed gevoel bij hebt Hulk, ik had ze met liefde voor je gemaakt maar dit is zo mooi en zo eigen!

  2. Prachtig in alle opzichten en wat ik mooi vind om te lezen is dat je naar Blauw verlangt en verlangen is goed.

    Heb je de foto trouwens eens ingezoomd? Onder het Blauwe schilderij zijn net twee blauwe energie bolletjes, je verlangen wordt ondersteund 😉

  3. Nou, dat heeft je dochter mooi gedaan. Mooie symbolen van vooruitgang. En al houd ik meer van rood, die blauwe vind ik het mooist.
    Complimenten aan je dochter!
    Liefs,
    Alie

  4. Prachtig gemaakt door je dochter als een echte kunstenares. Alleen daarom zijn ze al onbetaalbaar. En die symboliek erachter is zo mooi. Zo bijzonder! Dat je nog maar veel en lang van het blauw mag genieten.

  5. Wat een mooie symbolen. En wat heeft je dochter dat prachtig geschilderd. Wie kwam op het idee? Jij of zij?
    Hoe dan ook, ik wens je voor 2016 onnoemelijk veel blauw.

Geef een reactie

