Vonken

Dat de vonk is overgeslagen tussen Treeske en de Hulk heeft u 14 februari op onze beide weblogs kunnen lezen.
Dat Treeske en ikke daar weinig van snappen, is eigenlijk niet ter zake doende, maar wij beide zijn er zeer verbaasd over.
Dat twee, sinds kort ‘volslagen vreemden’, elkaar zomaar hebben gevonden en nu een twee eenheid vormen, met toch allebei hun eigen verleden.
Ja, gewoon gebeurd!
En nu stapelgek op elkaar!
En niet zomaar een beetje, de vonken vliegen er vanaf.
Letterlijk en figuurlijk!
Wat is het geval, Treeske heeft nogal wat zorg nodig zo ’s morgens na het opstaan.
Douchen, föhnen, opmaken en weet ik al niet meer?
De Hulk heeft dat niet nodig, bang voor water e.d. dus scheren en wat poetswerk dan zijn wij  (ik en mijzelf) weer het Hulkie.
Bovendien, ik beken kleur, dat groene spul boen ik niet echt niet van mijn lijf.
Dat is ook een beetje de schuld van deze kaas die ik vaak en graag eet.

image

Verder blijf ik daar erg gezond bij, dus aan mijn lijf geen polonaise!
Omdat ik ’s morgens dus veel eerder beneden ben, dek ik keurig netjes de tafel, zet koffie, want dat drinkt zij bij het ontbijt en ga vervolgens rustig op de bank zitten wachten tot zij beneden komt.
Met grote blijdschap rennen wij elkaar vervolgens tegemoet voor een goedemorgen kus.
En dan gebeurt er iets wat je gewoonweg niet voor mogelijk houdt!
Omdat ik een zeer beladen, maar nog meer een geladen persoon ben, schiet er een blauwe vonk vanaf mijn neus naar de hare.
Met recht, gloeiende, gloeiende!
Als door de ‘bliksem’ getroffen, deinst zij verschrikt terug om daarna in een explosie van lach te schieten en vervolgens supersnel de wc te bezoeken, want anders kan zij zich weer opnieuw verschonen.
Ik hoor haar schateren op de toilet en de Hulkenlach daverd door het huis.
Na ongeveer een kwartier keert de rust terug, want wij hoeven elkaar maar aan te kijken…………….!?
U begrijpt, bij onze liefde vliegen de vonken eraf!

33 thoughts on “Vonken

  1. Ohhh wat een lief logje! Geduld is een schone zaak hè 😉
    En lachen ja.. heerlijk! Als ik niet af en toe mijn gezicht in de plooi doe blijf ik in een soort kramplach zitten. En die vonken… niet te geloven en inderdaad letterlijk én figuurlijk! ❤

  2. Wat heerlijk voor jullie. Ik vermoedde al zoiets, maar was veel te druk met mezelf. Zo romantisch dat jullie elkaar gevonden hebben. En allebei gek op fietsen ook nog, dat worden vast heel bijzondere duinritjes dit voorjaar. Veel liefs en geluk samen😘🍀😎

  3. Ik zou er een windmolen op zetten om de vrijgekomen energie te benutten;-)
    Maar zonder dollen, ik ben panisch van dat soort vonken dus , verschrikkelijk, dus ik zou vér uit de buurt blijven van je. Nou ja, gelukkig heeft Trees er geen moeite mee;-)

  4. Joh, het is echt zo. Geweldig. Allebei van harte gefeliciteerd en nog heel veel jaren samen.
    35 voor jou, 35 voor haar, da’s samen 70. Om te beginnen he?

Geef een reactie

