Stofzuiger 2

Nu wij het toch over stofzuigers hebben, herinner ik mij een mooie en lachwekkende gebeurtenis.
Trees en ik vinden kringloopwinkels bezoeken leuk.
Wij niet alleen, zo ook Dolf, de broer van Trees.
Dolf is een beetje een avontuurlijk figuur, die van alles aanpakt wat voor zijn voeten komt.
Hij gaat graag naar een kringloop in Utrecht, lekker goedkoop, hoorden wij van hem.
Zodoende togen wij daar ook heen en Trees hoopte hem daar te ontmoeten.
Nadat wij daar een poos hadden rondgezworven en alweer richting uitgang liepen, kreeg ik te maken met een stijltje “ons kent ons”!
Trees zag een paar mannenbenen onder de raamstickers door en herkende daaruit de loop van haar broer.
Zij spurtte naar buiten en even later maakte ik kennis met een lief ogende man, die ik inschatte als een no nonsens figuur.
Dolf nam ons mee naar de elektro afdeling en showt daar ons een paar apparaten die hij kon gebruiken voor zijn nieuwe project.
Eerst een wasmachientje en daarna, naar wat volgens hem, een steelstofzuiger was.
Er zat een stickertje op geplakt waarop stond geschreven, “doet het”.
Dus Dolf pakte de stekker en duwde die in een stopcontact, waarna er meteen harde muziek begon te spelen.
Trees en ik begonnen daarom te lachen want wij vermoeden dat op hetzelfde moment iemand anders een radio uitprobeerde.
Dolf lachte niet, want die was bezig de schakelaar te zoeken om zijn stofzuiger uit te proberen.
Door de bewegingen die hij ermee maakte, zagen wij water in het apparaat klotsen maar daar besteden wij verder geen aandacht aan.
Ik maakte nog de opmerking of er misschien wieltjes onder de zuigmond zaten maar na controle bleek dat niet het geval.
Dolf was ondertussen wanhopig op zoek naar een stofzuigergeluid en maakte uit pure frustratie zuigbewegingen over de betonnen vloer.
Hij werd op zijn wenken bediend, want met een zuchtend geluid, stootte het apparaat een wolk stoom uit de zuigmond.
Trees en ik slaan op hol van het lachen maar Dolf bleef droog voor zich uitkijken en zette met een beweging van, ‘hier heb ik niks aan’ de “stofzuiger” aan de kant.
Als wij na 5 minuten weer bijkomen, had Dolf ons al zwaaiend verlaten en gingen wij ook naar huis.
Vervolgens hadden wij nog minstens een dag napret bij het zien van Dolf zijn verongelijkte koppie, toen hij bemerkte dat het geen stofzuiger was maar een stoomreiniger.

9 thoughts on “Stofzuiger 2

  1. Oh mijn hemel, ik moet uitgedeukt worden Jan! Whoehahaha, kom niet meer bij!
    Ik zie het allemaal weer voor me natuurlijk, wat een toestand met die droge broer van mij…
    Dankjewel dat je me weer voor de zoveelste keer aan het lachen hebt gekregen! ❤

  2. kringloopwinkels…….. heerlijk….. leef je uit…. hier zijn er maar liefst 6 ….

    om van knusse rommelmarktjes in het weekend hier in de regio nog maar te zwijgen

Geef een reactie

