Diploma

Aangezien Treeske vrijwilligerswerk doet bij de piramide van Austerlitz, werd ik de laatste tijd overspoeld met informatie over het reilen en zeilen aldaar.
Trees speelt er voor cassiére en neemt haar taak zeer serieus op.
Denk niet dat je er zomaar naar binnen glipt.
Zij vertelde mij dat de piramide is opgebouwd met heideplaggen, door Franse soldaten onder leiding van een generaal, die ooit Egypte had bezocht.
Ook vermeldde zij mij dat de piramide werd ondermijnd door konijnen, die het helemaal zien zitten om hun holen daarin te graven.

image

Daarom had men om de piramide een haag geplant met daarin een gazen hekwerk, wat ook nog eens een halve meter was ingegraven.

image

Persoonlijk snapte ik in eerste instantie niet waarom ik dan nog steeds konijnen holen vond langs de piramide, maar algauw kwam ik erachter dat er slimme konijnen waren die onder het toegangshek door kropen waar ongeveer 20 cm ruimte zat.

image

Bovendien betaalde deze brutale konijnen geen entreegelden, wat grote woede bij ons Treeske teweeg bracht.
“Hoe dom kun je als organisatie zijn”, dacht ik.
Een simpele betonnen rand onder het hek storten en er komt geen konijn meer op het terrein.

image

Toen ik dit voorstel aan haar vertelde en omdat ik haar vriendje ben, mocht ik van haar voor niks naar binnen.
Daarbij heb ik ook de piramide beklommen en keurig netjes de treden geteld, waardoor ik van haar mijn klimdiploma kreeg.

image

Vet stoer!

18 thoughts on “Diploma

  1. Eh….. je bent nog nét niet slim genoeg voor de konijntjes….. 20 cm beton is een leuke opstap voor de beestjes….om door de tralies van het hek te klimmen;-)
    Maar eh…. vriendjespolitiek op de pramide kán natuurlijk niet hé, je ziet wat er van komt, alle kinderen hebben een makkie op die maniet;-)

  2. Pingback: Gehoorzaam | Hartelijke Hot Hulk

Geef een reactie

