Oepsie!

Je zult het toch meemaken!
Half Zeist en omstreken ligt bezaaid met verkeersdrempels om automobilisten zoals ‘Trees race’ enigzins in toom te houden qua snelheden.
Eerlijk gezegd kun je de hoogte van de drempels vaak niet goed inschatten maar daar hebben wij een oplossing voor gevonden.
Mocht de drempel zo hoog zijn dat wij nog net niet met onze koppen door het dak heen beuken, roepen wij heel gedecideerd, “oepsie!”
Vervolgens valt Treeske de volgende drempel aan.
Nu heb ik in een ver verleden tijdens een zware schaatstocht een rugblessure opgelopen, waardoor er af en toe door een verkeerde beweging een wervel uit het verband schiet.
Ook daar heb ik een goede oplossing voor gevonden, ik ga altijd even langs Job, de fysiotherapeut.
En Job verstaat zijn job goed, hij ramt de uit zijn verband staande wervel met geweld pijnloos op zijn plek.
Een paar weken geleden kreeg ik weer een behandeling van hem.
Maar niks tegen Treeske zeggen hoor?
Vandaag op de 4e drempel schoot hij weer uit zijn verband.
Oepsie!

25 thoughts on “Oepsie!

  1. Daarom liggen de drempels er ook, gewoon een beetje langzamer rijden en je voorkomt een hele hoop ongemak.
    Dan maar snel weer naar Job en zit je weer recht met alle wervels.

    • Verschrikkelijk lijkt mij dat.
      Met zieke mensen wordt eigenlijk nimmer rekening mee gehouden.
      In mijn vorige woonplaats leefde er een grote groep geestelijke gehandicapten die jaarlijks een zogeheten truckrun kregen aangeboden.
      Prachtig initiatief natuurlijk maar wat denk je als 100 trucks luid claxonerend door het dorp reden?
      Ik heb toen een stuk in de krant gezet of men ook met andere zieken rekening wilde houden, die niet tegen dat getoeter konden.

      • In Tilburg deden ze dat ook 1x per jaar. Een vreselijke herrie, maar die mensen waren zo ontzettend blij. Misschien moeten wij dan maar even een koptelefoon pakken ….

    • Nou sinds ik 30 jaar geleden de zware smak op het ijs maakte, ik sloeg met een gang van 50 km/uur over de kop omdat ik met mijn schaatsen in een zandstrook terecht kwam, belande met mijn achterhoofd en mijn rug op het ijs.
      Sindsdien schiet de wervel er bij plotselinge stoten maar ook bij draaibeweging er soms uit.

  2. Hahahah Treeske reeske, oepsie je rug ja dat is natuurlijk niet fijn Hulk. Nu moet ik zeggen dat die verkeersdrempels ook ondingen zijn ,je waggelt altijd op die bulten , ja ook met aangepaste snelheid.(mijn ervaring)Hoe dan ook beterschap en zo te lezen zal Treeske met alle leifde de auto over de dremples duwen ? 😉

Geef een reactie

