Woede

Ik woon in de gelukkige omstandigheid, dat ik uitzicht heb op een parkeermeter, terwijl het parkeerterrein uit mijn gezichtsveld ligt.
De moderne parkeermeter is natuurlijk van het type waarmee je enkel met pin kan betalen.
Bovendien, dien je er je te verwachtte parkeertijd bij in te toetsen.
Nu wordt het leuk!
De snelste doen er ongeveer anderhalve minuut over om hun kaartje te bemachtigen.
Er zijn er ook bij die hebben 5 minuten nodig.
En de allerlangzaamste zijn altijd met zijn tweeΓ«n en van het vrouwelijke geslacht.
Dat komt omdat de ene het beter denkt te weten dan de andere en dat met felle gebarentaal kenbaar maakt.
Bovendien wisselen die nog weleens van pinpas, waardoor er nog meer kostbare tijd verloren gaat, dit tot grote vreugde van de Hulk.
Er is een periode geweest dat ze het kreng 3 keer per dag kwamen repareren en resetten, want zoals met alles tegenwoordig, werkt dit apparaat ook met de ‘onfeilbare elektronica’.
De madam die er vanmorgen bij stond was de wanhoop nabij.
Zij klampte zelfs voorbijgangers aan om haar bij te staan tegenover dit grove onrecht.
Echter, die mensen hadden haast en op het moment dat ik naar buiten wilde lopen om haar bij te staan in de strijd, zag ik haar in alle razernij met gebalde vuisten de knoppen in rammen.
Dat hielp!
Na 8 minuten en 35 seconden liep zij in grote woede met haar zojuist verworven ‘schat’ naar haar auto toe.

26 thoughts on “Woede

  1. tja hoe herkenbaar dit is…… gelukkig heb ik die ellende niet meer sinds ik aan abo op bij een bedrijf dat je dan een pasje stuurt en waarmee je altijd overal kunt parkeren door slechts die app op je telefoon te activeren en het pasje op je dashboard te leggen. Het is altijd goedkoper en men trekt het geld dan een paar dagen later van je rekening af.

Geef een reactie

