Laat mij met rust?

Laat mij met rust?
Vraag ik aan velen.
Ik wil de ellende die ik voel niet meer met je delen.
Elke suggestie, hoe goed bedoeld ook, is een zware belasting voor mij.
Ik weet, ik ben bij zovelen geliefd.
En iedereen tracht vanuit die liefde mij te helpen.
Nu de waarheid!
Ik ben niet te helpen.
In het enorme gevecht tegen de telkens terug kerende depressies, sta ik helemaal alleen.
Want ook ik sta verbaasd waarom ik op Google zoek, hoe ik een strop moet knopen in een touw.
Maar iedereen roept uit liefde, “er is nog zoveel om voor te leven?”
Geloof mij, in het diepste van de depressie, is er geen enkel lichtpuntje te ontdekken.
Laat mij alsjeblieft met rust?
Ik sta in overlevingsmodus!

19 thoughts on “Laat mij met rust?

  1. Ik weet hoe het voelt, zat er zelf ook al weer vele weken in…. ben er nu weer een paar dagen uit….
    ik weet wel…dat zegt verder niet zoveel voor jou op dit moment maar weet wel dat ik aan je denk en al is het op afstand, toch mijn handen en ♥ naar je uitsteek…. je hoeft er niets mee te doen maar als je wilt mag je er naar reiken!

    {knuffel} -x-

  2. Nee hoor ,ik heb geen goede raad voor je. alleen hoop. de hoop dat mócht het je écht teveel worden je iemand bij je hebt die je durft te laten gaan terwijl hij/zij je hand vast houdt, want niemand zou die laatste gang alléén moeten maken.

    • Het zit zoals alle jaren in de zomertijd.
      Mijn bioritme is verstoord en dat veroorzaakt een zware aanslag in de bipolaire stoornis.
      Van knallende manies naar diepe depressies.
      En dan zijn er mensen die nog iets van je vragen of iets van je willen.
      En daar, terwijl ik altijd welwillend ben, heb ik dan geen behoefte aan.

      • Ja dat zien we op je logjes ieder jaar voorbij komen en is dus bekend, maar blijft natuurlijk gruwelijk vervelend voor jou en wie je lief is. Het wéten maar er niets tegen kunnen doen lijkt me heel machteloos.

      • Klopt!
        En als je dan zie hoeveel ik kwijt ben geraakt, enkel door die ziekte?
        Werk, inkomen, lieve vrouw, kinderen, huis, familie enz. enz.

Geef een reactie

