Verkering

Een verkering heeft tot doel om elkaar beter te leren kennen en daarna een definitieve verbintenis te starten.
Nou….?
Tja….?
En ik was er helemaal van overtuigd dat alles wel goed zat.
Veel leek er goed te gaan, maar toch niet alles.
Terwijl Treeske er net nog een bijzonder mooi log aan weidde, besloot mijn oudste dochter in goed overleg met de moeder-overste van het klooster waar zij verbleef, de verkering te verbreken.
Hoewel er veel paste van het puzzelstuk, bleek er een belangrijk deel voor haar niet te passen.
En dan komt er geen ‘huwelijk’.
Mijn dochter gaat nu eerst in retraite om zich te beraden op een nieuwe toekomst.
Hoe?
Dat kunt u lezen op haar eigen weblog http://www.katholieksite.wordpress.com

26 thoughts on “Verkering

  1. Ik heb respect voor ieders mening en geloof, maar het mijne heeft zich verplaatst naar geloof in mensen toen mijn leven drastisch omgegooid werd op 18jarige leeftijd.
    Geen geloof meer in iets “boven” ons…

  2. Ooit komt ze wel op die ene plek waar ze onmiskenbaar gaat voelen ‘hier hoor ik thuis’, en dan valt gewoon elk spoortje twijfel weg. En ze is nog jong hé … zoeken hoort nu eenmaal bij het leven.

  3. Ik was een beetje verbaasd dit te lezen. Maar zo gaat het in het leven en je kunt voortschrijdend inzicht niet negeren, Jan. Ik heb meteen bij haar gereageerd, wat cryptisch omdat ik niet weet hoe daar precies het juiste woord te treffen. Maar het lijkt me een mooi initiatief van haar en ook… zijn we niet allemaal zoekende? Ik ben er graag bij en dat zul jij vast ook zijn.

    Mooi blogje… fijn dat het tussen jou en Trees zo goed gaat. ’t Is jullie van harte gegund.

  4. Dappere en moedige beslissing van je dochter. Ze beschrijft het ook heel mooi op haar Eigen blog.
    Nu is ze zoekende en ik ben er van overtuigd dat er iets op haarpad gaat komen dat helemaal bij haar zal passen en in alle opzichten haar leven zal verrijken.

    groetjes inge

    ps weer online dus. had serieuze internet problemen thuis😦

    • Ingeeeeeee!
      Heb je zo gemist
      Blij je weer te zien 😊
      Ja, uiteindelijk te intelligent voor het kloosterleven, terwijl het haar wel beloofd was.
      Zij heeft de tien talenten en zal er ook tien bij verdienen.

Geef een reactie

