De ballen…..!

Vandaag mijn fysiotherapeut Job weer eens bezocht.
Ik vertelde hem dat het voor mij onmogelijk was om zijn oefeningen, die ik vorige keer van hem had opgekregen uit te voeren, vanwege een pijnlijke arm.
Nou, dan vraagt hij eenvoudig, wat ik niet kan doen met mijn arm?
In gestrekte toestand bijvoorbeeld de Hitlergroet te doen, antwoordde ik hem, terwijl ik meteen een poging waagde en een kreet van pijn daarbij moest onderdrukken.
Wel, dat vond hij wat ernstig, dus schakelde ik meteen over op de W.A. van Oranje groet en
probeerde mijn arm gestrekt zijwaarts omhoog te tillen, wat een afgrijselijke kreet opleverde.
Job verstaat ontzettend goed zijn job, dus stelde hij de ballentruuk voor om mij niet iedere dag te hoeven behandelen.
De pijn in mijn arm kwam volgens hem uit mijn rug, ergens een plekje tussen nek en schouderblad.
Hij vroeg mij een tennisbal tegen de muur te houden en daarna met mijn rug een pijnlijk plekje op te gaan zoeken.
Ik schoof heen en weer en hield het balletje klem tussen mijn rug en de muur.
Toen ik de plek gevonden had moest ik er zoveel druk op uit te oefenen wat ik aankon.
Ik voelde de pijn langzaam wegzakken, waarna ik de druk nog wat verhoogde en weer ebde de pijn langzaam weg.
En ongelofelijk, ik kon daarna iedereen weer groeten met gestrekte arm.
Hij vertelde mij dat je op deze wijze iedere spierknoop uit je rug kunt krijgen.
Oké, de ballen ermee!

28 thoughts on “De ballen…..!

  1. Wat je al niet met een tennisbal kan doen. Mijn hond is er gék op (-:
    Ik hoop dat je blijvend van de pijn af bent. En anders ken je nu het trucje.
    Liefs

  2. Ja ik ken deze truuk. En tennisballen hier in overvloed want het halve gezin beoefent die sport. Dus oude (kale) ballen zijn voor de hond, de droger (donsen jassen enz) of voor oefeningen.

    Groetjes Inge

  3. Slim balletje! (En als ik je ook een adviesje mag geven (als het niet mag, doe ik het lekker toch ;-)); laat die hitlergroet maar liggen, zwaai maar gewoon lekker heen en weer met die arm; véél vriendelijker ;-))

  4. Dus zo eenvoudig is het? Tjongejonge… ik ga meteen een tennisbal bestellen bij bol.com. En dan net zo lang drukken tot mijn tennisarm over is.

  5. Toch is het lekkerder en fijner als iemand je rug masseert, hahaha maar dit is een super oplossing inderdaad, ik zit zo goed als elke week wel bij mijn peut, want wervels terug zetten lukt niet met een tennisbal helaas😉

    x

  6. Pingback: Pijn… – "Iris Papilio"

Geef een reactie

