Goede daad..

"Iris Papilio"

Voor het geval jullie het nog niet weten zal ik het nog even melden. Mijn Jan is een ontzettend zorgzame en behulpzame man…

We gingen boodschappen doen en Jan parkeerde de auto. Eenmaal uitgestapt zagen we een piepklein vrouwtje amechtig tegen een autootje duwen. Het autootje wilde kennelijk niet starten..

Ze sprong meteen in de houding toen ze Jan uit zag stappen en vroeg: “Mieneer, hebbe u een startekabel”. Jan verstond haar niet maar gelukkig begreep hij na herhaling wat ze bedoelde en natuurlijk had hij een ‘startekabel’ in de auto..

De man van het vrouwtje had niet veel verstand van dit soort dingen, ik ook niet, dus heb ik me er uiteraard niet mee bemoeid. Gelukkig is Jan oorspronkelijk automonteur van beroep, dus hem hoef je niks wijs te maken. In no time was het klusje geklaard en konden de mensen weer verder rijden. De bedankjes vlogen door de lucht.

View original post 19 woorden meer

6 thoughts on “Goede daad..

Geef een reactie

