Uiensoep

Tijdens een geniet fietstocht besloten Treeske en ik ergens te gaan lunchen. Voor allebei een paar Cola’s besteld, waarna wij besloten een uitsmijter te bestellen. Toen ik de kaart verder bestudeerde, zag ik er ook uiensoep op staan en besloot om die er ook bij te nemen. De soep werd gebracht en zag er voortreffelijk uit. Geraspte kaas apart, zo ook het brood. Als Hulk zijnde, viel ik na eerst een kruisje geslagen te hebben, hongerig aan. Dacht eerst nog dat ik mijn mond verbrandde, dus blies ik bij het volgende schepje flink over de soep, waarna ik het vervolgens weer opat. Ik trok daarbij zo een vies gezicht, dat Treeske vroeg of ik het niet lekker vond. “Ronduit smerig, alsof ik een hap zout neem”, antwoordde ik haar met een gezicht vol afgrijzen. Terwijl Treeske er ook even van proefde, voelde ik mijzelf helemaal licht in mijn hoofd worden, vanwege de enorme hoeveelheid kruiden die er in zaten. “Smaakt het”, vroeg het lieve oberinnetje in het voorbij gaan? “Geenszins”, antwoordde ik haar, waarop zij de soep mee naar achteren nam. Tijdens het bestellen van de volgende Cola, die ik echt nodig had voor het wegspoelen van de smaak, beloofde ze mij dat ze de kok op zijn flikker zou geven en op mijn advies ook zou schoppen. Wij genoten verder van een heerlijke uitsmijter en bij het afrekenen trok zij ter compensatie de drankjes van de rekening af. Vond ik best wel lief!

Enne….volgens mij heette zij echt niet zo?

11 thoughts on “Uiensoep

  1. Hahahaha nou dat kan best hoor Hulk, Dirkje is in het Noorden des lands ook een meisjesnaam😉 En als zij daar zelf Dirk van heeft gemaakt omdat je, net als mijn moeder Zwaantje heeft, maar het tje ook heeft geschrapt op den duur…

    Wel lief van haar overigens!

    X

  2. Dirk zou natuurlijk ook de achternaam kunnen zijn!
    Soepen zijn vaak véél te zout in een restaurant , er wordt vergeten dat je er wél altijd iets bij kunt strooien maar nooit eruit kunt halen. Wel héél coulant dat ze de drankjes niet rekenden want de soep is ook niet in rekening gebracht. .

  3. Ik heb ook eens een kop soep teruggestuurd naar de keuken. Waarschijnlijk had de kok er twee keer zout in gedaan. Wat een royaal gebaar om de drankjes niet in rekening te brengen.
    Lieve groet

  4. Pingback: STAPUIT #24 – "Iris Papilio"

Geef een reactie

