Special Rock

Marja’s zwijmelen

Een bijzondere muziek invloed had Jefferson Airplane in de tijd dat erin de hitparade nog gezongen werd over een teeny weeny bikini.

De zangeres Crace Slick schreef het nummer White Rabbit in een tijd waarin de drugs met name LSD hoogtij vierde. Zij vergeleek drugsgebruik met Russische roulette en is daar op een gegeven moment ook accuut mee gestopt. Knap als je dat kunt in dat wereldje.

Geniet mee met twee rustige rock nummers, die zij met haar melodieuze zangstem bekoord.

15 thoughts on “Special Rock

    • Ja, zij zag o.a. een Janis Joplin er tussenuit trekken, vanwege een zogeheten overdosis drugs.
      Maar dat is het vaak niet, zij zag in, dat het lichaamsafhankelijk is.
      Neem je dezelfde hoeveelheid op dinsdag alsop de vrijdag daarvoor, dan kun je daardoor simpel doordat je lolichamelijke toestand die dag anders is, het loodje leggen.

  1. Drugs hebben al héél veel ellende gebracht maar uiteindelijk ook wél heel veel vernieuwende en mooie muziek die er anders nooit gekomen was. Maar heel knap dat zij het zelf onder controle kreeg want dat was echt niet makkelijk. Ik prijs me gelukkig dat ik er nooit aan begonnen ben , het was al lastig genoeg om van de sigaret af te komen;-)

  2. Ik kocht destijds in principe elke maand een LP; van elke artiest of groep maar één album. De platenboer kende mijn smaak en ik had al een LP van Jefferson Airplane, maar hij zette Thirty Seconds Over Winterland (live opnamen) voor me op, kant 2. Ik had niet eens de hele intro nodig van When The Earth Moves Again om te beslissen dat die LP mee naar huis ging. Even stemmen en dan die gitaar die majestueus opstijgt en het publieksrumoer overstemt, dan het compacte totaalgeluid, de stem van Grace Slick, en de elektrische viool van Papa John Creach!

  3. Inderdaad knap om zelf met een drugsverslaving te stoppen. Dat zegt toch wel iets over wilskracht. Maar daar doet de jouwe niet voor onder, Hulk. Iedereen levert strijd op zijn/haar eigen manier.
    Wát een stem! Mooie zwijmel.
    Lieve groet

Geef een reactie

