Geluidsoverlast

In verband met de soms enorme geluidsoverlast van motoren, scooters en aanverwante vervoermiddelen, heb ik daarover (kamer) vragen gesteld bij het ministerie van I en M. Een echte kamervraag kostte volgens de laatst bekende gegevens in 2011 €3750. Dus heb ik het wat slinkser aangepakt en de vraag die ik had door het openstaande raam gesteld. Kan nu wel, tis toch mooi weer.

Mijn vraag luidde, “kan er iets gedaan worden aan de geluidsoverlast en de milieu normen van bovenstaande voertuigen?” Ik kreeg per mail een antwoord, dat men mijn vragen binnen 2 dagen zou proberen te beantwoorden.

Het is natuurlijk van de gekke dat een bekeuring voor een lekke uitlaat van een auto € 140 kost. En het andere gemotoriseerde verkeer knetterd er gewoon rustig op los. Wordt vervolgd!

17 thoughts on “Geluidsoverlast

  1. Slimbo was de naam toch? Goed gedaan! Zijn ze helemaal gek.
    Jammer maar achteraf gelukkig dat je vanmiddag niet mee was naar de Pyramide, de militaire oefening die daar plaatsvond was ook niet te doen. Die heli’s vlogen laag… pfff.
    Wat een takkenherrie… En dat mag allemaal maar en ook nog van onze belastingcenten..

  2. Kost een kamervraag stellen geld? wow…. het zal ook niet… mij nooit mee bezig gehouden, maar inderdaad, we hebben ze hier nu ook in de straat, van die knetter motoren, en die quat dingen die je een km verderop nog hoort gaan en je tv dus niet meer hoort, te gek voor woorden!

    X

Geef een reactie

