Spiegel

Ik woon in een zijstraat van dรฉ winkelstraat van Beverwijk. Omdat het einde van de straat een voetgangersgebied is, lopen er vele mensen langs mijn huis. Nu weet ik heus wel dat ik een geliefd persoon ben, zonder dat ik daarvan naast mijn schoenen ga lopen, maar om nu allemaal bij mij naar binnen te gaan staren, daar zet ik mijn vraagtekens bij. Vooral het vrouwelijk volk kijkt bijna allemaal naar binnen om vervolgens met een hebberige koopblik in de ogen hun weg te vervolgen. En ik vroeg mij maar af, waarom kijken ze nu toch steeds? Is het omdat de Hartelijke Hot Hulk er woont en zij zich willen verlustigen aan zijn imposante torso? Is het misschien het schilderij van Catharina Bettens, wat als een pronkstuk aan de muur hangt? Nee hoor, sinds kort weet ik wat er aan de hand is met die vrouwen. Ze gebruiken mijn raam als spiegel, zodat de ijdeltuiten zich weer wat zelfverzekerder voelen, voordat zij zich in het winkel gewoel storten. HERKENBAAR?

21 thoughts on “Spiegel

    • Niet verder vertellen hoor? Ik deed het zelf ook weleens in de etalages van de autobedrijven gelegen aan de Industrieweg van Molletjesveer ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

  1. Whahahaha je ramen maar even niet meer lappen Hulk๐Ÿ˜› Dat helpt! Ennuh, niet echt, maar ik ontken het niet, heel soms, als ik langs 1 van de vele spiegelgebouwen hier loop, easy natuurlijk, dat ik dan soms ineens mijzelf opmerk ja.. zo van, hey, ik sta er echt! Dus niet eens van onzekerheid, maar omdat ik gewoon loop en doe en soms vergeet dat ik er ook ben๐Ÿ˜‰

    x

Geef een reactie

