Vrijwilliger

Vandaag heb ik vrijwilliger gespeeld in het kassahuis bij de pyramide van Austerlitz. Treeske werkt daar als vrijwilligster en had mij mee gevraagd? Hulken zijn een gehoorzaam volk, dus volgde ik haar gedwee. Vanwege de flinke drukte nam ik een leuke taak op mij, die bestond om de kinderen die langs kwamen de opdracht mee te geven alle treden van de piramide te tellen. Vele eerst ongeรฏnteresseerde smoeltjes begonnen te glanzen toen zij de uitdaging van mij kregen. Vooral toen ik hen een klimdiploma in het vooruitzicht stelde, bij het tellen van het juiste aantal treden. Nadat gezegd te hebben, verstopte ik mijn hoofd achter een grote folderhouder, zodat Treeske die druk bezig was met afrekenen, mij zogenaamd niet kon horen en fluisterde tegen de kinderen dat zij van mij ook een diploma kregen bij het noemen van een onjuist aantal treden. En vermeldde hen daar meteen achteraan, dat Treeske er niets van mocht weten, zodat er een samenzwering ontstond tussen hen en mij. Als Treeske daarna een beetje streng aan hen vroeg, “wat zegt ie?”, hielden ze allemaal keurig netjes hun mondje toe. Vervolgens beklommen zij met hun ouders de pyramide met het enorm aantal treden. Als zij weer terugkwamen, liepen zij ver voor hun ouders uit om mij zo vlug mogelijk het getelde aantal treden te vermelden. Velen hadden ongelijk maar sommige hadden het juiste aantal van 93 treden geteld. Vervolgens vroeg ik naar hun naam en toen begon de ellende voor mij. Wat een moeilijk spelbare kindernamen heeft men tegenwoordig bedacht. Op een gegeven moment kon ik aan mijzelf bemerken, hoe weinig belastbaar ik ben. Misschien speelde ik het spel wel te intensief mee maar die heerlijke kindertoetjes kon ik echt niks weigeren. Ik heb er samen met Treeske een prachtige middag beleefd. En de kinderen dankzij ons ook.

28 thoughts on “Vrijwilliger

  1. Wat een mooi verhaal. Toevallig was ik vandaag ook aan het werk als vrijwilliger in de vuurtoren รฉn toevallig telt deze ook 93 treden van de vloer tot het toplicht. De glunderende gezichten en het enthousiasme van de kinderen maken me ook steeds blij. Zo te lezen zit in jou een heel goede animator!

  2. ahhhhhh wat lieffffffffffff en ja zo typische jou, verbaast me niks! Een kanjer ben je, en die belastbaarheid, ach, alles went, en zulke dingen dan beleven maken zo’n cadeautje echt onbetaalbaar!
    xxx

Geef een reactie

