Apenzeik

Onlangs werd ik ergens door mijn ‘nieuwe schoonzoon’ op geattendeerd. Die man is een onuitputtelijke bron van humor! Hij vertelde mij op serieuze wijze, in het bijzijn van zijn dinnetje en Treeske, “ze zeggen dat ze van je houden, maar ondertussen voeren ze je dood!” Brullend van het lachen schonk ik weinig aandacht aan zijn wijze woorden, totdat ik vanmorgen ermee geconfronteerd werd. Ik kwam de keuken binnen lopen en Treeske hield mij een glas met daarin een beetje melk voor. “Proef dat eens even”, vroeg ze lief? U weet misschien al dat Hulken een gehoorzaam volk zijn, dus klokte ik de melk braaf naar binnen. “GADVER”, bulderde ik en liep naar de kraan om mijn mond en slokdarm te spoelen. Treeske gierde het uit en stond versteld van mijn reactie, terwijl ik paniekerig uitriep  dat ik zojuist apenzeik had gedronken.

Het zat in dit pak en ik begrijp nog steeds niet hoe die beesten dat erin hebben kunnen krijgen. Vervolgens bereidde Treeske een ontbijt bloempap voor haar zelf met die apenzeik en eerlijk is eerlijk, zij vond het ook beslist niet lekker.

28 thoughts on “Apenzeik

  1. Ik weet waarom zij dit gebruikt maar ehhh mag ik haar adviseren die troep te vervangen door cocosmelk of amandelmelk. Dat is ook lactosevrij en beduidend lekkerder.
    helaas ben ik ook bezig te wennen aan lactosevrije producten en ik ontdek nu ook dat het a) duur is en veelal niet smaakt… lactosevrije kaas, dat is pas smerig, ik heb nog geen lactosevrije kaas gevonden die wel smaak heeft.
    wees maar blij dat jij het niet hoeft te doen!

    xxx

  2. Hemeltjelief, goed dat je zei dat ik eerst naar de wc moest gaan, je kent me! Whoehahaha..
    Die aanloop naar die slok lactosevrije melk alleen al, ik lig in een deuk.. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
    Maarre.. Overdrijven is ook een vak hoor πŸ˜‰πŸ˜†

  3. Dat had ik nou werkelijk niet achter Trees gezocht, dat ze je dood wilde voeren (-: Van de diΓ«tiste moest ik amandelmelk gaan drinken. Die wilde mij dus ook dood hebben, haha. Jasses, wat een troep!

  4. Wat verschrikkelijk dat het zo vies is, er zijn n.l. een heleboel mensen die het wel moΓ©ten drinken omdat ze lactose- intolerant zijn. Maar ik denk dat alles went, ik eet alles zonder toegevoegd zout, dat was ook wel even wennen in het begin.

Geef een reactie

