Ooit

Het gebeurde ooit ‘in het land van Ooit’. Daar kreeg ik ooit een grappige discussie met Kloontje het reuzenkind. Zij was ooit hét boegbeeld van het land van Ooit, wat destijds een pretpark was. Zij vond mij wel grappig en dat was wederzijds. Later in de middag ontmoette ik haar nogmaals en zij had een enorme schare kinderen om haar heen verzameld. Zij vroeg de kinderen hun spierballen te laten zien? Alle kinderen gehoorzaamden haar. Vervolgens vroeg zij hetzelfde aan mij? Nu doemde er een probleem op voor mij. Want hoewel ik in mijn leven duizenden zakken aardappelen van 35 kg heb getild, de spierballen lieten zich niet zien. Dus verzon ik ter plekke een list. Ik vertelde Kloontje, dat ik ooit eens een ontzettende honger had gekregen en daarom ooit mijn spierballen had opgegeten. En als ik dan de beweging deed, die je maakt bij het spierballen maken, zette ik enorm mijn buik uit. Alle kinderen zette hele grote ogen op en beloofde mij plechtig, nooit hun spierballen op te eten. Mijn beloning van Kloontje was een vette knipoog.

12 thoughts on “Ooit

Geef een reactie

