Mountainbiken

Ferme Hulken, stoere knapen!

Ik had mijn mountainbike meegenomen naar Zeist om daar eens in de omgeving te fietsen. Heemskerkerduin is prachtig mooi maar wat ik hier tegenkwam was bijzonder mooi en heel technisch! Eerst had ik 2x de ‘Austerlitz boswachterij route’ gereden, die met groene pijlen de vlakke route aangaf. Daarna waagde ik mij aan de rood uitgepijlde route, waarvan ik dacht dat het ongeveer hetzelfde zou werken als met skipistes. Dat bleek dus het geval!

http://www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl/mtb-routes/landgoed-bornia-zeist/

De snelle en prachtig berijdbare groene route.

Voor mij een verdiend rustmonumentje.

Ja, ja, dat vignet had ik nog niet maar dat komt goed. πŸ‘

Zo een geweldige mooie route, constant op en af. Bocht links en rechts. Remmen, optrekken en schakelen.

En hier donderde de Hulk bij een onverwachte steile afdaling van zijn fiets. De flinke smak ontnam mij de adem, ik vermoedde een gekneusde rib en een bij mij bekende kwetsuur, van een uit de kom geschoten rugwervel. Maar het zieligste vond ik mijn fiets. Die lag daar zo eenzaam.

Ben heel voorzichtig verder gereden en kwam later deze beschadigde bomen tegen. Jawel, de wonden zitten op stuurhoogte!?!?

Toch gigantisch genoten van deze prachtige uitgepijlde parcoursen en kwam Jan Val veilig thuis, alwaar het likken begon!

23 thoughts on “Mountainbiken

    • Ik ga jou vertel!
      De hete douche deed wonderen.
      En zojuist drukte ik mijn rugwervel met behulp van een tennisbal terug waar hij hoort.
      Dat scheelt veel pijn!
      Nu nog die schaafwond op mijn linkerkuit likken.
      * iets van yoga*

  1. Wat een formidabel slingerpad! Ik zou bijna – bijna! – spijt krijgen dat ik in de polder woon (-:
    Vraagje: waarom leg jij je fiets op de grond ipv ‘m tegen een boom te vleien?

    • Bij die eerste foto moest ik eerst hoog nodig en kwam daarna op het idee om de foto te maken.
      De tweede foto, is van de val en heb ik van de hoogte genomen waar ik verrrassenderwijze afdook.

  2. Pingback: Ben ik weer… – "Iris Papilio"

Geef een reactie

