De weg kwijt

Ik weet niet of het door het uurtje vroeger opstaan kwam, maar Treeske raakte vanmorgen volkomen de weg kwijt toen zij haar auto naar de garage bracht. Ik volgde haar in de mijne als een trouwe hond! Na twee keer stil te hebben gestaan voor werkoverleg, heb ik ingegrepen, midden in de stad Utrecht. Wat bleek nu achteraf, Treeske weet volgens haar beter de weg dan ‘Beppie’, zoals zij haar navigatie systeem noemt. Gelukkig heeft de Hulk ‘Henk’, alwaar hij wel naar luistert en kwamen wij uiteindelijk toch nog op de plaats van bestemming aan.

Bent u ook weleens eigenwijs (volgens Treeske zit daar het woord ‘wijs’in???) en gaat u uw eigen route bepalen?

34 thoughts on “De weg kwijt

  1. Trees zegt het nog fout, Merlijn zei ooit tegen mij, ‘je doet het gewoon op je ‘eigen wijze’. En die hou ik graag aan, al is het met navigatie dat ik juist zou volgen, en als ik dan met navigatie verkeerd uit kom? Dan ga ik het op mijn ‘eigen wijze’ doen, hahaha

    X

      • Aha, ๐Ÿ˜Š
        Ik heb er ook een voor de fiets maar ik moet nog steeds de gebruiksaanwijzing lezen.
        Dus verdwaal ik soms nog weleens.

      • whahaha ik probeer, erg ouderwets maar van huis uit geleerd, eventueel als ik echt op een adres moet zijn, straatnamen op te schrijven, dat is in feite de oude navigatie, lol๐Ÿ˜‰ Plus een kaart of map… Ik ga nu dus ook fietsen, kaart gaat mee, maar ik blijf een beetje open, ben van de week al op de Soesterduinen geweest trouwens๐Ÿ˜€ Foto’s vind je op mijn blog, zaterdag…

    • Weet je wat ik altijd zeg? Eigenwijs is ook wijs…klopt gewoon precies, ook zoals jij het zegt.
      Meestal luister ik echt wel. Was bij deze garage nog maar een keer geweest en ik had gewoon een andere adres in Utrecht in mijn hoofd dus ik dacht.. dit klopt helemaal niet.. Maar ja, weer van geleerd. Ik zal de volgende keer heel wijs zijn en goed luisteren naar mijn Beppie…

  2. Ik ben heel eigenwijs en stippel het liefst mijn eigen routes uit. Ik weet het beter dan GPS. Het is niet altijd raadzaam om mij te volgen want soms ga ik snel, soms modder ik maar wat aan en soms raak ik verdwaald…

  3. Op ongeregelde tijden gaan we naar familieleden in een verre stad, waar ik me in bepaalde buurten best wel oriรซnteer. Vorige week werden we verwacht in een feestzaal die ik me herinnerde van een paar jaar geleden; toch vroeg ik de steun van een tomtom. Hij wees ons niet “de” afslag die ik verwachtte, en ik kon niet anders doen dan doorrijden en de volgende nemen – eventueel ook zonder aanwijzing Maar de stem liet zich inderdaad horen, en we arriveerden gezond en wel. Ook kenners van die omgeving konden geen verklaring bedenken. De meest voor de hand liggende was het vermijden van onverharde wegen of straten, waar in dit geval geen sprake van was. Het belangrijkste was dat we, ondanks de omweg van een paar kilometer – de afstand tussen de afslagen – geen borrelhapje misten! .-

  4. Ik heb geen navigatie in mijn auto en rijd dus gewoon altijd zoals ik zelf wil. Of dat handig is, laat ik in het midden, haha!
    Melodey heeft een tijd een Surinaamse meneer als wegwijzer “gebruikt” Ik heb krom gelegen om dat taaltje.

  5. Pingback: Ben ik weer… – "Iris Papilio"

  6. Ik heb geen auto en dus ook geen beppie of henkie, maar, reed laats met iemand mee die ook eigenwijs was, zij wist de weg wel terwijl haar beppie vertelde dat ze links moest ging zij rechts ………….. volgens mij reden we via parijs naar eindhoven vanaf rotterdam ……….. pfffffffff

Geef een reactie

