Uitgeprobeerd

Nou, zo’n nieuwe mountainbike wil je natuurlijk uitproberen. Zaterdagavond min of meer afgesproken, want ik voelde een depressie opkomen. Maar reed alsnog zondagochtend vroeg richting Heemskerkerduin om de fietsgroep te ontmoeten bij de Patatoloog. (Ja daar, waar ik Treeske voor het eerst ontmoette, een jaar geleden) Onderweg het zadel al 2 cm hoger afgesteld, want ik reed er niet echt snel op. Daaraan gekomen werd de fiets bewonderd door de ploeggenoten. Ik kreeg al snel het advies mijn remhandels ook te verstellen en daarna reden wij het duin in. Ik fietste voor geen meter en kon maar een kilometer aanhaken. Daarna alleen doorgeploeterd maar dat gaf mij wel de gelegenheid om de aan de fiets te wennen. Ik kwam amper vooruit door de krachteloze benen vanwege de depressie. Want dat voelt fysiek aan of je een zware griep hebt. Bij alle heuvels heb ik de fiets naar boven moeten duwen, dus die ging ik op den duur vermijden. Toch nog tot 10.30 uur volgehouden. Fiets schoongespoten bij een autowasbox. En thuis de Hulk schoon gewassen onder de douche. Voor de rest van de dag ‘bankzaken’ gedaan.

27 thoughts on “Uitgeprobeerd

  1. Alle begin is moeilijk. Ook op een mountainbike. Ik vind het sowieso knap dat je de mannen een kilometer hebt bijgehouden want je kunt fietsen op een mb niet vergelijken met een racefiets.
    Je bent toch gegaan! Dat toont je sterkte karakter, lieve Hulk. Geen nieuws natuurlijk.
    Ook af en toe een beetje lief zijn voor jezelf!

  2. Ik vind je een kanjer dat je toch gegaan bent. En natuurlijk fietst het heel anders dan op die oude. Maar dat gaat wennen en als je in goede doen bent, ga je er heel veel plezier van hebben.
    Morgen een lekker ritje op de gewone racefiets en je bent weer in training! En dan ben je al snel weer hier, jippie!🙂

  3. Kijk, met die depressie in je benen, heb je toch maar mooi je nieuwe aanwinst ingefietst, top! …….. denk is in, hoe fijn dat karretje zal rijden als je je weer goed voelt🙂
    Dat wordt genieten Hulk.

    • Nou, dank je wel.
      Vandaag is het ook nog niks met mij. En zo te horen bij jou ook.
      Was van plan naar Hoorn te fietsen, maar de energie ontbreekt om de straat uit te komen.

  4. Ik vind het klasse dat je toch de kracht hebt gevonden om te gaan. Ik hoop dat je je snel weer iets beter voelt.
    Is her ook seizoen gebonden?

    Soms lijkt het wel of ik ook voor geen meter vooruit kom. Alsof mijn fiets ineens veel zwaarder trapt dan anders. Maar nu begrijp ik het.
    Knuffel voor jou, een hele dikke.

Geef een reactie

