Zinnen verzetten

Na een emo ochtend vanwege de dood van Jan en Ans. Bovendien nog drie heel gevoelige verjaardagskaartjes geschreven te hebben voor mijn nog ‘thuiswonende’ jongste dochter, voor wie ik nu een ‘uitwonende’ en niet meer zo terzake doende vader ben geworden. Ben ik om mijn zinnen te verzetten, op mijn mountainbike gestapt en de schitterend mooie 16 km lange mtb route door de bijzonder mooi gekleurde Zeister bossen gereden. Ik merkte er al vlug, dat door de gevallen regen, de route er een stuk gevaarlijker bij lag dan voorheen. Het is een zogeheten single track waar je overheen rijdt. Dat betekent dat inhalen onmogelijk is. Ik slipte regelmatig over gladde uitstekende en vaak met gevallen blad bedekte boomwortels en in modderige bochten. Daarom heb ik erg voorzichtig aangedaan, want om nu een boomknuffelaar te worden, zag ik echt niet zitten. Super geconcentreerd reed ik de route, die ik van tevoren 2x wilde rijden. Na 1x was ik er geestelijk niet meer aan toe om nog een ronde te rijden. Mountainbiken vergt niet alleen kracht en behendigheid maar ik ging vandaag aan de concentratie kapot. Dus lekker naar huis waar het behaaglijk warm was. En het grote geheim van fijn sportief fietsen verklap ik nu aan jullie, dat is het douchen er na!

21 thoughts on “Zinnen verzetten

  1. Je zinnen verzetten, is jezelf laten voelen hoe sterk je bent. Het klinkt raar maar ik weet dat jij weet wat ik bedoel (-: Je bent en blijft een kanjer!
    Dikke kus

  2. Ff naar buiten doet mij ook altijd goed. Ik heb het verhaal van dat echtpaar gelezen. Wat triest maar ook mooi eigenlijk wel om zo samen te gaan. Alleen verder had voor beide toch zwaar geworden denk ik. Maar de manier waarop wil je nooit voor je familie/ouders of wat dan ook.

Geef een reactie

