Sjoemelfiets

Ik ben sinds een week weer in training, nu nog op de mountainbike en als het straks goed weer is, op de racefiets. Vanmorgen met de groep gestart en ik reed boven verwachting goed. Enkel omhoog fietsen lukt mij niet met mijn 106 kg. Dan moet je gaan ‘die eten’ roepen de ploeggenoten. “Wie eten?” vraag ik dan quasi onverschillig. Prompt heb ik daarmee de lachers op mijn hand. “Maakt niet uit, want ik word zelfs van een slok water dik”, roep ik moedeloos uit. “Wat ik moet hebben is een nieuwe fiets, een sjoemelfiets!” Vragende blikken staren mij aan, dus leg ik uit, zo’n fiets met een motortje wat verborgen zit in het frame. Dat is nou een sjoemelfiets! Ze zijn al zo geavanceerd, dat het motortje boven een bepaalde hartslag gaat werken. Vraag maar aan die jongens in de Tour de France van verleden jaar. Echt waar!

28 thoughts on “Sjoemelfiets

  1. Meen je dat van die sjoemelfiets? Het is me wat… in ieder geval is een sjoemelfiets misschien wel gezonder dan epo… Maar het is en blijft sjoemelen. En dat omdat men steeds maar grenzen wil verleggen terwijl ze niet meer te verleggen zijn. Een mens heeft zo zijn limieten.

  2. Mijn racefiets stond altijd in de woonkamer. Prima plek! Nu staat-ie op zolder onder een kleedje (-:
    Nah, sjoemelen vind ik niets. Ook niet voor een Hulk!

  3. 106 maar??? het enige probleem dat ik in heel je verhaal lees is dat jij meer van jezelf vraagt dan nodig is…… wees wat liever voor jezelf, je verdient het!!

    En wil je eens op een sjoemelfiets fietsen kom je maar bij mij, je mag het gerust even op de mijne uitproberen.

    -x-x-

Geef een reactie

