Al met Al

Vandaag zo een dag dat het wat tegen zat. Ik liet mijn sleutelbos in de schuur uit mijn handen vallen met als gevolg dat mijn autosleutel er in onderdelen bij kwam te liggen.

Daarna zou ik veel klusjes in huis aanpakken en daarvan lukte er maar één. Onlangs had ik een pak spinazie laten ontdooien op de radiator. Ik dacht dat het dubbel verpakt was, dus niet! En liep die smurrie wat later, over de warme radiator. Het groene spul brandde zich vast in de verf, dus ik kreeg dat met sop niet schoon. Vandaag met een autolakcleaner lukte het mij wel.

Daarna boodschappen doen en van de 5 artikelen op mijn lijstje kwam ik er met één thuis. Tussen de middag met Hulkenhonger gegeten en daarna kreeg ik het koud. Tikte de thermostaat een halfje hoger, zie wel een vlammetje in het scherm verschijnen, maar de radiatoren bleven koud. Klikte de thermostaat los en verving de batterijen. Koud! Vulde het circuit bij op een hogere druk. Koud! Sloopte woest het voordeksel van de ketel en stak opnieuw de waakvlam aan. Die brandde enkel als ik de knop ingedrukt hield maar het branderbed wilde niet fikken. Belde daarna de brandweer, politie, traumahelikopter, militairen, ME en de gaswacht. Nou, enkel die laatste kwam opdagen. Er zat iets van vervuiling in de gasnozzle, waardoor de thermoleiding onvoldoende werd verhit, met het gevolg dat de boel niet wilde ontbranden. Nu zit ik er gelukkig weer warmpjes bij. Kosteloos gerepareerd, wel even een abonnement nemen, off course! Want ik zag de bui al hangen met een 20 jaar oude ketel. Al met Al, een hectische dag waarbij de voorgenomen plannen niet zo goed uitkwamen.

24 thoughts on “Al met Al

  1. Dure grap zo’n autosleutel als je ‘m niet meer in elkaar kunt knutselen. Is toch gauw 100 euries.
    Maar je radiator is keurig schoon , Trees zal trots op je zijn. Een CV ketel van 20 jaar oud moet je niets meer aan verspijkeren. Bij het volgende mankement gewoon vervangen.

  2. Een dag waarvan je van tevoren liever had willen weten dat-ie eraan kwam, dan had je geharnast uit bed gesprongen of erin blijven liggen, maar ja, dan was nu nog je ketel niet gemaakt… Je hebt je er manmoedig doorheen gesleept, Hulk! Treeske zal uitermate trots op je zijn. Maar volgens mij hoef je daar niets voor te doen (-: Is dat niet de opsteker van de dag?
    Lieve groet ♥

Geef een reactie

