Zo zout…..!

“Wat eten jullie vandaag?” “Stamppot!”

Kennen jullie die irritante vervelende reclame van de Lidl? 

Vandaag ging ik stamppot eten. Maar dan gewoon.

Ohhhh lekker, beetje zout, beetje peper en een gehaktballetje erbij van de ………. Lidl. Toen ik een klein gedeelte van de bal proefde, verschoot ik van de hoeveelheid zout die erin zat. En geloof me, eigenlijk is mij niets te zout. Na het eten de verpakking van de 4 gehaktballen erbij gepakt en de ingrediënten aandachtig gelezen. Het stond er gloeiende, gloeiende nog duidelijk op ook.

Ze hebben er eerlijk antwoord op gegeven, er zit 2 keer zout in een bal van 100 gram. Lees eens de gemiddelde voedingswaarde, dan zie je dat er 2,19 gram zout in zit. En dat keer twee, is 4,38 gram in één gehaktbal??? En als je dan weet dat een volwassene, daar stijg ik als Hulk natuurlijk wel bovenuit hé, maximaal 6 gram zout per dag mag consumeren, dan begrijpt u misschien dat ik het ‘zo zout nog niet heb gegeten’!

26 thoughts on “Zo zout…..!

  1. Ik vind dat ene meisje zo leuk in die reclame, Huh.. ?alweer stamppot? En dat leuke bekkie van haar er bij! Maar zo zout heb ik mijn (overheerlijke volgens Hemmo)
    gehaktballen nog nooit gegeten!

  2. Mja ☺ ’t is verleidelijk en makkelijk al dat reeds klaargemaakt en voorverpakt tot je leest wat er allemaal in zit … meestal een overdaad aan ofwel zout ofwel suiker. Gewoon zelf maken is nog het best…

Geef een reactie

