Gelukkig

Geluk?

Ik zocht het niet meer. Het geluk was over voor mij. Het lag begraven in de echtscheiding met mijn vrouw, die niet meer tegen mijn ziekte bipolariteit kon. Tegelijkertijd raakte ik daarmee het geluk van het gezinsleven kwijt, wat mij erg aan het hart ging. Mijn structuur, geliefde woonhuis en andere materiële dingen waarin ik gelukkig was, plotsklaps allemaal kwijt door die kloteziekte. Door die ziekte heb ik mijzelf zo gehaat dat ik niet meer wilde leven. Alles hield op te bestaan, dus waarom nog verder leven? O ja, voor de buitenwereld probeerde ik mij goed te houden, want wat kon ik goed liegen. Maar in gedachte stond ik langs de spoorlijn, liep ik de zee in, staarde ik naar doosjes medicijnen.

En toen dreef er zomaar een reddingsboei voorbij, die ik pakte, losliet, weer pakte, losliet en daarna stevig vastgreep. Een Zeistermeisje, levenslustig, vrolijk, ontzettend lief, die alle zorgen vrolijk wegwuift. Ik begreep onmiddellijk dat ik zo iemand in mijn leven nodig had. Hoewel ik nog regelmatig worstelde met mijn verleden, want 40 jaar huwelijk kieper je niet zomaar overboord. Echter verleden is verleden en komt niet meer terug. Toekomst is er altijd! Daarom heb ik precies een jaar geleden, de keuze gemaakt om verder door het leven te gaan met mijn Zeistermeisje. 

Zodus lieve Treeske, ben ik het afgelopen jaar steeds meer om je gaan geven. Het groeit en het bloeit. Ik vertrouw jou! Ik hou van jou! En ik zal, wat er in mijn vermogen ligt, goed zorgen voor jou! Je hebt mij weer gelukkig gemaakt!

❤💑💞🌹🌸🌷💞💑❤


45 thoughts on “Gelukkig

  1. Een brok in mijn keel.. tranen over mijn wangen. Wat mooi. Een Ode die alleen jij maar kan geven, en liefde die alleen een vrouw maar kan geven. Liefde is het sterkste wapen., gaat door alles heen, zelfs de dood hield het tegen bij je. Mooi. Lieve hulk, met je grote kleine hart …: je bent een gezegend mens.

  2. Ik moest er inderdaad gisteren nog aan denken dat jullie vorig jaar bekend maakten dat jullie “voor elkaar gingen”. Al is Trees nu even niet in de buurt, ik wéét dat er een heel sterk rood lint jullie harten bij elkaar houdt. Wat een prachtig Valentijnslogje!

  3. Ik was zo blij voor jullie, Trees is een schat en jij? ja jij hebt nog steeds dat speciale plekje in mijn hart 🙂 Heerlijk dat je nu toch zo kunt genieten van de goede momenten Hulkie! Ook ik zat ff te mijmeren, en ja ik voel me ook gezegend.

Geef een reactie

