Mona Lisa

Marja’s zwijmelen

Een ode aan mijn kort geleden overleden schoonzus Lies (Lisa). Dit nummer werd een ‘wereldhit’ in Beverwijk en ruime omgeving. Het haalde destijds de top 40 en werd vertolkt door de beroemde, beruchte Beverwijkse groep The Bintangs. De groep opgericht in de 60-er jaren kende naamsveranderingen maar bleef altijd een belangrijke pion houden, Frank Kraayeveld. Het nummer Mona Lisa speelde zij afgelopen zaterdag ter ere van mijn overleden schoonzus. Als je het 20 keer beluistert hebt, kun je het zomaar goed gaan vinden. Of in één keer, dat is ook toegestaan.

https://youtu.be/Jzk8uVdAv8M

17 thoughts on “Mona Lisa

  1. Het was destijds ook in Den Haag bekend hoor, ik kende het dus. Bijzonder dat die band het nu als een eerbetoon voor je schoonzus bracht al zóu ik heel stiekem de versie van Nat King Cole gepaster vinden, geeft niets , het is een mooi gebaar.

  2. Mooie geste! Gecondoleerd met je schoonzus…
    De eerste versie van deze song hoorde ik van Conway Twitty, ik denk op Radio Luxemburg / Engelstalig. Later gekocht op een single in een winkeltje met 2e-hands spullen, toen ik mijn eerste pick-up had gebouwd en eigenlijk te weinig geld had. Nadien nog meerdere versies gehoord, o.a. die hierboven.
    Dat de Bintangs nog steeds bestaan, geweldig!

Geef een reactie

