Trap Ferrari

Om even in het Italiaanse te blijven, vandaag de eerste echte rit van 2017 op mijn

Trap Ferrari!

Wat een snelheidsmonster is dat in vergelijking met de mountainbike.

Trap Fiat

Maar genieten doe ik op allebei, hoewel het een harde sport is. Ik twijfelde vanmorgen heel erg over de kledingkeuze. Je moet natuurlijk bij deze temperaturen niet te koud gekleed gaan. Echter doe je teveel kleding aan, dan denken degene die achter je rijden dat het regent (van het zweet).

Na een paar kilometer, trok ik al een rits open van mijn jack, omdat ik het te warm kreeg. Vlak voor Alkmaar kregen we te maken met lichte mistvorming en toen werd het flink koud. De rits weer dichtgetrokken maar ik bleef erge koude armen houden.

Na Alkmaar wilde ik liever naar huis terugkeren maar mijn fietsmaat overtuigde mij dat ik makkelijk Schoorl zou halen. Op zo’n eerste rit kan ik niet constant doortrappen, ik heb gewoon nog een paar herstel momenten nodig. In Schoorl ging ik op kop rijden en mijn maat vroeg of ik stiekem doping had geslikt of zo? Ik reed daar geweldig tot aan Bakkum en daar had ik opnieuw een herstel moment nodig. Een kilometer rustigaan gedaan en daarna in een wat lager tempo naar huis gereden. Met een Ferrari kun je dat ook. Vooral als ik hem bestuur.

12 thoughts on “Trap Ferrari

    • Dat is het ergste wat je kan overkomen.
      Maar ach, enkel je vel wordt koud. Je hart blijft warm.

      Heb ooit bij een verkeerslicht gestaan en zag daar een bandenspoor van een scooter die daar geremd had. Zeg ik tegen een fietsmaat van me, “dat spoor liet ik verleden week achter bij het optrekken met mijn racefiets”.

    • Het allerfijnste van fietsen is het douchen er na!
      Bovendien mÊÊr dan een kilo afgevallen op zo’n rit. Dat doet 75km fietsen ook in de kou.

  1. Hulk, ik ben een beetje ongerust over je. Want je spreekt in je stukje over misvorming. En nu vraag ik me af welke ledematen er, tijdens het fietsen, misvormd raken.

    Het zou ook kunnen zijn dat je bedoelde dat er sprake was van mistvorming. Dan heb ik niks gezegd en ben ik weer gerustgesteld.

    Maar toch…. even die geruststelling graag. 🙂

Geef een reactie

