Hou je mond

Ver in la Belgique, kregen wij du panique. Ons Pandaatje kreeg dorst. Maar omdat de bestuurders ervan zuinige Hollanders waren, wilden die goedkoop in Luxembourg tanken. Echter, daar waren zij nog niet. Nu heeft het Pandaatje een vreemde brandstofmeter. Het kreng zegt enkel hoeveel km je er nog mee kan rijden. Terwijl in het geraadpleegde instructieboekje duidelijk werd, dat als het lampje brand, er nog 100 km mee gereden kan worden. Treeske riep paniekerig, “het brandt, het brandt!” Ik vroeg rustig, “wat is er aan de hand?” “We moeten stoppen en kijken waar in de buurt een benzinestation is”, riep zij uit en voegde woord bij daad. 5 kilometer verderop stond zo’n ding in een gehucht, genaamd ‘HOU JE MOND’

Ik bedoel Houdemont. Daaraan gekomen bleek het ding gesloopt te zijn. Ik zag een dorpsbewoner en stelde mij eerst keurig aan hem voor. Je m’appelle Jean du Clote du Bal du Sambabal. Wij knuffelden elkaar hartstochtelijk en hij vertelde mij in een vreemde taal waar ik niets van verstond, dat er 5 km verderop langs de snelweg een benzinestation was. Wij zijn daarheen gereden met samengeknepen billen en Pandaatje’s dorst gelest. En toen waren wij wat later hier.

 

10 thoughts on “Hou je mond

  1. Zoveel spanning terwijl je op vakantie bent. Het zou verboden moeten worden!
    Gelukkig zijn jullie niet voor een lege tank te vangen (-:
    Lieve groet ♥

  2. Goh…. ik dacht eigenlijk dat “de panda gekte” nu een beetje over was, maar nu blijken jullie weer allerlei voorzorgen te moeten nemen voor een panda. heeft zeker óók weer speciale eisen voor z’n natje en z’n droogje;-)

Geef een reactie

