Mooi Spanje

Vandaag naar de mooiste stad van Andalusië gereden. Onderweg mooie velden gezien.

Zonnebloemen.

Sinaasappelbomen

Uien trekken met de hand, waarvan mijn boerenhart helemaal opbloeide, omdat ik dat vaak zelf heb gedaan. Er lagen hier meer dan 50 personen dat werk te doen, terwijl het bij ons in Nederland al decennia lang machinaal gebeurd.

Toen we Sevilla in kwamen rijden, kwam er een man op een scooter naast mij rijden en gebaarde dat ik mijn raam moest open doen. Als ik dat gedaan heb vraagt hij, “zoeken jullie iets”, in het Nederlands. Verbaasd zeggen we dat de navigatie ons wel verder helpt.

Dat is um! Mooi hé!

In Sevilla waar de thermometer 36 graden aanwees hebben wij de koele kathedraal bezocht, met enorme rijkdommen.

Ook ons hotelkamer heeft enorme verborgen schatten. Herinnert u zich deze nog..nog…nog…..?

8 thoughts on “Mooi Spanje

  1. Het zal wel geen klatergoud zijn in die kathedraal, indrukwekkend al denk ik liever niet hoe dat soort rijkdommen altijd door arme gelovigen bij elkaar geschraapt werd.. Maar mooi is het.
    Ja ik herken hem nog, maar ook hier geen trekkers meer in huis.

Geef een reactie

