Fatima

Omdat de rondreis trip in Andalusië het idee van Trees was en op mijn voorstel alles met de auto te doen, besloten we terug te keren via Portugal. Blijkt dat in Portugal de tijdzone verplaatst, dus heb ik opnieuw te maken met een soort zomertijd gevoel. Bovendien dook ik weer eens weg in een depressie. Zodoende lukte het vandaag niet zo goed. Nadat ik een pil had genomen en even lekker had geslapen was ik daarvan toch voldoende opgeknapt. Daarom kon ik nog een H.Mis in de Engelse taal volgen, wat mij erg goed deed. Vorige week was hier paus Franciscus aanwezig voor de heiligverklaring van de herderskinderen Francisco en Jacinta Marto. Wij bezochten vanmorgen de geboorte huizen van de kinderen in Fatima.

De plek van de ontmoeting met de engel.

Vanwege de depressie kon ik niet verder naar de plek waar Maria verscheen aan de kinderen.

Na het slapen naar de basiliek gegaan, waar het rustiger was dan verleden week. 

Schrik niet! Vanwege zelfkastijding kruipen enkele gelovigen biddend op hun knieën naar het heiligdom.

13 thoughts on “Fatima

  1. Jammer van je depressie maar ik hoop dat je er door de medicatie goed doorheen rolt. En stukken sneller dan de knie-kruipende gelovige (-:
    Indrukwekkende foto’s van het heiligdom.
    Lieve groet ♥

  2. Wat jammer van die depressie maar je weet hem gelukkig redelijk in te passen in de vakantie.
    Volgens mij is het zeer katholieke Spanje toch een soort walhalla voor je en daar kan ik me iets bij voorstellen, het is erg mooi allemaal. Tja, die zelfkastijding….. ,ik heb er m’n eigen gedachten over maar wie er heil in ziet mag van mij.

    • Ach, ik kroop vroeger kilometers over de keiharde landbouwgronden van mijn vader. Bieten dunnen, sla dunnen, onkruid trekken, uien trekken en aardappelen rooien. Flink pijn geleden maar daar werd niet naar gevraagd. 🙃

Geef een reactie

