Wachtwoord

In onze vakantie arriveerden wij bij een Bed and Breakfast in een klein Frans dorpje. De beheerder ervan was volgens mij de tweelingbroer van Louis de Funès. Een onooglijk, klein, mager, asgrauw uitziend mannetje met uitpuilende ogen en een tandeloze mond. Hij sprak ratelend Frans en toen hij bemerkte dat ik dat niet verstond, schakelde hij over op ‘vloeiend Engels’ waarvan ik enkel het woord brrrrekvezzzzt begreep. Het huis was aan de buitenkant onooglijk, waardoor de kamer nog iets van netjes leek. Tzzzze bed wazzz nizzzze, we stootten enkel onze voeten tegen de uitstaande poten ervan. Maar er was stromend water, niet alleen in de badkamer, er liep een beek voor het huis langs met waterval, zodat ook ons water vaak stroomde. We vonden de wificode en vulden het erbij behorende wachtwoord in. Onmiddellijk vermoedde ik dat wij bij een soort Franse spion terecht waren gekomen, want als je in zo’n klein dorpje woont en een wachtwoord hebt van boven de 30 letters en cijfers, is dat heel erg verdacht. Bovendien, met de missers die wij maakten meegerekend, kostte ons dat ongeveer 20 minuten van onze vakantie. Daarentegen was de lol die wij erom hadden onbetaalbaar.

20 thoughts on “Wachtwoord

  1. Prachtverhaal!
    De films van Louis de Funes komen weer bij mij naar boven.
    De moderne versie zou ik graag gaan bekijken.

    Een wachtwoord van 6 keer een sterretje vind ik nog steeds het makkelijkst.

    Vrolijke groet,

    • Kijk, die heb ik nodig! 😊
      En met ietsje beter ben ik tevreden. En niet de verwarde man (in mijn geval de verwarde Jan) uithangen.

Geef een reactie

