Jongetje

Liep ik afgelopen donderdagavond verheugd weg bij de paardenkoers, om te checken hoeveel mijn dochter kon cashen, met het door haar gekozen winnende paard. Door de grote drukte kwam ik maar langzaam vooruit door de enorme mensenmassa. Plotseling werd ik aan mijn arm getrokken. Even dacht ik de zoveelste kennis met flink wat drank op maar toen ik mijn hoofd draaide, keek ik in het stralende gezicht van mijn nichtje. “Suikeroom”, zei ze lachend, “ik heb nog geen druppel alcohol gedronken vandaag”, vervolgde zij terwijl ze mijn hand pakte en hem op haar buik legde. Toen ik mijzelf uit onze knuffel losmaakte, zag zij de tranen in mijn ogen. “Van geluk”, zei ik vlug, “van geluk!” “Deze kortebaandraverij vergeet ik nooit meer”, beloofde ik haar. “En ik denk dat het een jongetje wordt”.

Waarom suikeroom, leest u hier.

http://wp.me/p23Xuc-gG

15 thoughts on “Jongetje

Geef een reactie

