Geschrokken

Marja’s zwijmelen

Tijdens het zoeken naar de wekelijkse zwijmel kwam ik een optreden tegen van Black Sabbath met het nummer Paranoid. De ruige klanken van het nummer kunnen mij nog steeds bekoren. Echter, waar ik heel erg van schrok waren de achtergrondbeelden van dit optreden.

Vaag, heel vaag, omdat ik mij van de psychose nauwelijks iets kan herinneren, deden deze beelden mij echt wat. Kan mij niet de vertoonde Amerikaanse vlag herinneren. Bij mij was het veel kleuriger met exploderende sterren. Toch zag ik voor de rest overeenkomsten in de beelden, die mij lieten schrikken tijdens de confrontatie. Knap werk van de decorbouwers.

17 thoughts on “Geschrokken

  1. Sorry lieve Hulk, maar ik heb dit niet beluisterd. Dat gaat op dit moment even niet… Het gaat dan wel al maanden hartstikke, boven verwachting, goed met me maar gisteren ging het helemaal fout, ik kan dit nu dus even niet aan, sorry.

    xxx

    • Geen enkel probleem meisje! Ik ken het probleem. Afgelopen week lag ik ook weer met Valium te herstellen.
      Vermoedelijk door de stress van het nieuwe boek. Sterkte hoor! Knuf ❤

  2. Was dat niet Frank Zappa , ja die gitarist met die mega neus, alleen al daarvan zou een mens een psychose krijgen, om van die bewegende achtergrond maar niet te spreken. Fijn dat je er zelf al lang geen last van hebt, houden zo zou ik zeggen.

  3. Gelukkig ben ik geen ervaringsdeskundige op gebied van psychoses, heb het ook nooit van nabij meegemaakt. Ik vond en vind nog steeds dit een lekker stuk muziek, maar dat decor, ik kan me voorstellen dat sommige mensen daar moeite mee hebben. En dat de muziek niet ieders smaak is, dat weet ik al heel lang… 😉

  4. Toevallig komt dit nummer de laatste tijd vaak hier in huis omdat mijn zoon (17) Black Sabbath ontdekt heeft. Ik luister graag mee hoor! (De muziek zit ook in een autoreclame momenteel dus hij komt ook vaak op de tv voorbij.)
    Jemig… heftig om te lezen over die psychose…

Geef een reactie

