Jumblowen

Het is wat met de jeugd van tegenwoordig! Veel van hen vergooien hun toekomst met hun drugs verslaving of blowen. Ook de zogeheten partydrugs zijn erg in. Dat was in mijn tijd toch heel anders. Toen ik op de middelbare school zat en bijvoorbeeld middagpauze had, ging ik nog weleens naar de visboer Flip. Flip (leuke naam trouwens) was een klein zwartharig slim mannetje, want naast de vis verkocht hij ook patat en snacks en dat vlakbij een grote school. Het was er altijd bijzonder druk in de zaak, zodat vrouw Flip hem bijstond. Zij was nog kleiner dan Flip zelf en ik zie haar nog steeds dapper de zakjes patat ver boven haar zwartkrullende hoofd aangeven. Vandaag steek ik vanaf de apotheek de weg over en zie een stel jongens op fietsen bij de Jumbo voor stoppen. Met veel kabaal en ‘mans’ gepraat, klaar voor een hongerig bezoek aan de supermarkt. In het voorbij gaan roep ik “goedemorgen heren, ff lekker Jumblowen?” Er komt plots geen geluid meer uit de groep, totdat er een schallend gelach klinkt over het voorpleintje. “Die houden we erin, meneer”, roept een opgeschoten jongen grijnzend.

26 thoughts on “Jumblowen

  1. Ja dat is een goeie. Toevallig vroeg ik van de week aan mijn zoon of ie wel eens geblowd had of pillen geslikt maar dat had ie nog nooit gedaan. Zelfs niet gerookt terwijl hij toch twee slechte voorbeelden had destijds. Maar vanaf klein kind vond hij het al vies. Scheelt een hoop voor gezondheid en ook nog eens geld.

Geef een reactie

