Fjordenroute

Toen we in het grote hotel in Stavanger aankwamen na een vermoeiende reis, schrok ik wel even. Een bijzonder kleine kamer met hier en daar een kauwgomvlek op de vloer.

Na ons te hebben geïnstalleerd met onze enorme berg bagage, bemerkte ik al vlug een koude tochtstroom door de kamer. Ik dacht eerst aan een airco maar het bleek een niet uit te schakelen verse lucht blaas systeem te zijn. In Nederland hebben we de afzuigsystemen daarvoor, de Noren doen dat andersom??? Stervenskoud werden we en aangezien ik absoluut niet tegen tocht kan, vreesde ik voor een verkoudenis. Receptie gebeld en er kwam iemand die de verwarming voor ons aanzette en ons vertelde dat het blaassysteem niet kon worden uitgeschakeld.

Dolgelukkig vanwege het feit dat ik Hulk ben, verzon ik een oplossing. Ik propte een grote handdoek vast tussen het plafond en het rooster waardoor het onmiddellijk tochtvrij werd in de kamer.

Treeske begon meteen met een vreugdedansje omdat ik geen Fatima meer hoefde te spelen en zij zich door de dans weer kon opwarmen.

Vandaag vertrekken we na een zeer uitgebreid ontbijt, ik heb nog nooit zo’n uitgebreid ontbijtbuffet gezien, dat plaatsvindt op de allerhoogste verdieping, naar Norheimsund. We rijden het eerste deel, voor de meeschrijvers, over de E39 en vervolgens E134 via Odda naar ons hotel met fjord uitzicht, beloven ze ons. Maps verteld ons een 5 uur durende reis, die ons geweldig mooi lijkt. Ons kennende zijn we zeker 7 uur onderweg. 2 uur extra genieten. 😉

10 thoughts on “Fjordenroute

  1. De volgende keer roep je kenner Thomas Pannenkoek erbij. We hebben in ons leven al heel wat hotelletjes mogen bezoeken. Nooit de duurste, waardoor ik af en toe eens heel creatief moest zijn om bepaalde ongemakken instant op te lossen. Af en toe keek ik eens wat zaken af, zoals die keer dat we op een kamer sliepen waar we constant gedrup hoorden van buiten en ik zag dat onze buurman (Hollander nota bene) die nacht zijn onderbroek op de vensterbank legde om het drupgeluid te dempen.
    Geniet van de lange rit en vooral van het uitzicht.

Plaats een reactie